مصاحبه با پیشکسوتان

مصاحبه با پیشکسوتان: دکتر مینو محرز

23 اردیبهشت 1402 101 بازدید 0 نظر

در این قسمت از مصاحبه با پیشکسوتان، در خدمت دکتر مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و فعال در زمینه بیماری ایدز و همچنین پاندمی کرونا هستیم.

معرفی دکتر مینو محرز و خدمات شایان ایشان

دکتر مینو محرز متولد  ۳۰ دی ۱۳۲۴ است و  تحصیلات خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده است. از فعالیت‌های شایان دکتر مینو محرز می‌توان به ریاست پیشین مرکز تحقیقات ایدز ایران (IRCHA)، قائم‌مقامی انجمن حمایت از بیماری‌های عفونی، عضویت در  هیئت ممتحنه برد و ارزشیابی متخصصین بیماری‌های عفونی ایران، عضویت در گروه علوم بهداشتی و تغذیه فرهنگستان علوم پزشکی، عضویت در کمیته کشوری بیماری ایدز، عضویت در شورای برنامه‌ریزی کرسی یونسکو در زمینه آموزش سلامت، عضویت در کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا (۱۳۹۹_۲۰۲۰) و… اشاره کرد.

گزیده‌ای از فرمایشات دکتر مینو محرز در مصاحبه زیر

به همه جوانان توصیه می‌کنن که ورزش را جدی بگیرند و ترک نکنند. به شخصه همواره اهل ورزش بوده‌ام و همین مسئله باعث شده است که در این سن نیز سرحال باشم و کارهایم را به بهترین شکل انجام دهم.

  • دایی‌ام که پزشکی قبول شد به تهران آمد و پیش ما زندگی می‌کرد. الگوی من در زندگی حرفه‌ای دایی‌ام بود که پزشک بود و باعث علاقه من به پزشکی شد که خوشبختانه در کنکور قبول شدم.
  • جزو اولین زنانی بود که به سربازی رفتم و در آن زمان تفاوتی وجود نداشت و اگر متخصص بودی بازهم باید به سربازی می‌رفتی. اولین سالی بود که سربازی برای خانم‌ها بود و من ستوان یک بودم. بعد از تمام شدن سربازی در دانشگاه تهران استادیار شدم.
  • اپیدمی‌های زیادی دیده‌ام و پشت سر گذاشته‌ام هیچ یک به تلخی کرونا نبود. دیدن زجر تنفسی مردم برایم بسیار سخت بود.
  • کاری که برای اولین‌بار در دنیا انجام شد، تأسیس باشگاه یاران مثبت برای بیماران مبتلا به ایدز بود که توسط مریضان ای آی وی مدیریت می‌شد و علاوه بر کلاس‌ها، مهارت‌ها و هر موردی که نیاز دارند در این باشگاه برگزار می‌شد.
  • در ایران بالغ بر ۲۰۰ کلینیک مثلثی یا مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری تأسیس شده است و به بالای ۳۰۰ پزشک عمومی آموزش دادیم تا مراقبت بیماران و تمامی وارد مرتبط با آن را بیاموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

call